niedziela, 18 listopada 2007

Pierwszy post

Na początku chciałbym powitać wszystkich gości odwiedzających mojego bloga. Główny temat, który będę na nim poruszał to fotografia. Przedstawię Wam moje doświadczenia (skromne, bo trzyletnie) dotyczące fotografii oraz związane z odwiecznymi jej dylematami przemyślenia. Jako posiadacz (od września 2006 roku) Canona PowerShot A620 postaram się opisać moje doświadczenia związane z tym (pod pewnymi względami leciwym) sprzętem. Niestety nie mam zbyt wiele czasu na pisanie tego bloga, jednak jestem otwarty na konstruktywną krytykę i z chęcią wysłucham również Waszych doświadczeń z fotografią.

30 komentarzy:

Anonimowy pisze...

czy ten skrypt działa w A610 Motion Detection??bo mi nie działa:(a moze cos zle ustawiam?i gdzie mam to spolszczenie dac?Pozdrawiam

Piotr Winiarski pisze...

Ten skrypt (lightning.bas) nie działa ze wszystkimi wydaniami firmware'u CHDK. Wersja, na której na pewno działa to Fingalo's. Spolszczenie dajemy do folderu LANG na karcie SD. Po uruchomieniu menu wybieramy (visual settings -> language) i ustawiamy potem kodowanie znaków na Win1250. Wszystko jest opisane w poście. Proszę o umieszczanie komentarzy pod odpowiednimi postami.

Anonimowy pisze...

trochę o skryptach
CHDK

http://canon-board.info/showthread.php?t=27089

Anonimowy pisze...

Czy jest możliwe abyś opisane w artykule skrypty i spolszczenie podał zapisane w notatniku, można by je wtedy samemu jakoś spolszczyć i zmienić ustawienia domyślne(np.ilość zdjęć w serii ,krotność EV, itp.)

Anonimowy pisze...

Sory za "anonimowy", ale dopiero sie ucze(internetu).Skrypty ok, mam problem ze sposzczeniem "Noise reduce" czy jakoś tak.Powinno być po polsku "Oejmij ciemną klatkę".Jest tak spolszczone(notatnik), a wychodzi" Reukcja szumu".Niby to samo ale inaczej to działa. Pozdrawiam W.

Piotr Winiarski pisze...

Może z tym Noise Reduction to rzeczywiście błąd spolszczenia. W każdym razie na forach piszą, że paradoksalnie mniejsze szumy są wtedy jak się ją wyłączy.

Anonimowy pisze...

Jeśli uaktywnimy w CHDK odpowiednią opcję, black frame będzie wykonywana automatyczie. Można to zaobserwować po dwukrotnym przedłużeniu "czasu naswietlania".

dfarma pisze...

Witam.
Ostatnio do swojego aparatu znalazłem to:allbest-a630-100c-11(2). Czy jest do tego spolszczenie? Po wgraniu innego ginie mi parę funkcji w menu.
Może jakiś przykład pisania spolszczenia w notatniku.

Piotr Winiarski pisze...

Niestety, nie ma do tego spolszczenia i żadne obecne nie pasuję. Niedługo napiszę krótką instrukcję posługiwania się firmware'm Allbest'a.

dfarma pisze...

Jeszcze jedno pytanie.
Gdy mam uruchomionego firwala to miernik baterii w zastraszającym tempie spada. Czy to normalne?

Anonimowy pisze...

Hi
Jak wgrac nowy soft do Canona A 560.
Tam sa dwa pliki po skopiowaniu na karte za pomoca czytnika nic sie nie dzieje..Trzeba to najpierw jakos rozpakowac ?

boogdan

Piotr Winiarski pisze...

Przecież wszystko jest napisane: po zgraniu plików na kartę włączamy aparat w trybie podglądu zdjęć i w menu na samym dole pojawia się nam pozycja Firm. Update.

Anonimowy pisze...

Przepraszam ze zawracam glowe,ale u mnie nie ma takiej opcji.Ale nowy soft jest do wersji 1.0.0.a a u mnie jest wersja 1.0.0.0 Mysle ze to dlatego
pozdrawiam
boogdan

Anonimowy pisze...

Wiadomo juz cos na temat CHDK dla A720IS, jestem na kupnie cyfrowki i chcialby miec tanio mozliwosc korzystania z zapisu RAW :)
i zastanawiam sie nad A570IS i A72IS.

Piotr Winiarski pisze...

Myślę, że wersja do A720IS pojawi się niedługo. Jednak nie jestem tego do końca pewien. Najlepiej będzie, gdy poczekasz jeszcze trochę czasu. Osobiście bardziej jestem za A720IS, bo ma lepszy obiektyw. Co do samego CHDK to pozostaje jeszcze kwestia większego zużycia energii przez aparat na niej pracujący. Na razie kieruje się wyłącznie subiektywnymi odczuciami, lecz postaram się zrobić w miarę obiektywny test ilości zrobionych zdjęć na standardowym biosie i tym zmodyfikowanym. Właśnie naładowałem do pełna akumulatorki i zobaczymy co z tego wyjdzie:) Test nie będzie miał na celu pokazanie samej ilości (moje akumulatorki mają prawie półtora roku), ale różnicy w ilości fotek.

Anonimowy pisze...

RAW pliki z canona otwiera bez problemu PhotoImpact.

Anonimowy pisze...

witam jak włączyc ręczne ostrzenie za pomocą pokrętła zoomu w a610??

Piotr Winiarski pisze...

Miscellaneous stuff -> Use zoom buttons for MF.

Anonimowy pisze...

Po włączeniu Miscellaneous stuff -> Use zoom buttons for MF. Dalej jest AF,a pokrętło działa jako zoom, czy coś jeszcze mam włączyć,???

Piotr Winiarski pisze...

Przełączyć aparat w tryb ręcznego ostrzenia- nacisnąć na obudowie strzałkę w dół 2 razy (za pierwszym aparat przełącza się w tryb makro, a za drugim w ręczny, gdzie widzimy na środku LCD podgląd z lupki ostrości). Właśnie w tym trybie ostrość można było regulować tylko strzałkami w bok. Ustawiając ostrzenie pokrętłem zoomu możemy robić to dużo wygodniej. Aby powrócić do standardowego autofocusa naciskamy strzałkę w dół jeszcze raz.

Anonimowy pisze...

Dzięki bardzo za pomoc, teraz wszystko działa.

Anonimowy pisze...

Mam pytanie ?.Czy ktoś próbował karte pamięci 8 GB, 16 GB w canonie S3is, bo ja mam 2 GB i działa. 4 GB też działa.Pozdrawiam W.

Piotr Winiarski pisze...

Ciężko powiedzieć czy będzie działać. Dużo zależy jeszcze od producenta karty-ten aparat jest pod tym względem dość wybredny. W dodatku uważam, że instalowanie w nim więcej niż 2GB jest niepotrzebne. Lepiej jest mieć 2x2GB na wypadek awarii jednej z kart. W każdym razie poszukaj jeszcze na forum Canona.

Anonimowy pisze...

canon a560 nie ma standardowo możliwości ręcznego ustawiania przesłony i migawki mam pytanie czy zastosowanie któregoś softu omija to?

Anonimowy pisze...

właśnie czy jest jakiś soft do canona a 560 który daje mozliwość ustawienia migawki?

Piotr Winiarski pisze...

Takim softem jest...CHDK. Na przykład wersja Allbest.

Anonimowy pisze...

Mam S3IS i soft CHDK Allbest ver.50
Wszystko działa ok oprócz przesłony. Mimo że ustawiam różną przesłonę to nie ma różnic na zdjęciach. Czy przesłona działa tylko w niektórych programach?

Piotr Winiarski pisze...

Aparaty Canona różnią się obiektywami i dlatego jedna ich seria przymyka się lepiej, a inna gorzej. Jest to spowodowane mechanicznymi ograniczeniami obiektywu. W przypadku S3IS najprawdopodobniej maksymalna wartość to f11. W dodatku wpływ na to ma również ogniskowa obiektywu.

Anonimowy pisze...

hmmm mam karte 8gb i jej nie mozna sformatowac do fat16... co w tym przypadku robic??

Piotr Winiarski pisze...

Kartę 8GB da się sformatować tylko z wiersza poleceń Windows. To dlatego, że system plików fat16 obsługuje maksymalnie 4GB. I po takim formacie karta będzie widziana jako 4GB-reszta przestrzeni będzie niewykorzystana. Na forum CHDK ktoś opisywał, że stworzył jedną małą partycję fat16 na firmware i drugą dużą fat32 na zdjęcia. Ale pojawił się wtedy problem taki, że Windows nie widzi tej fat32, czyli "zdjęciowej". Ten post po angielsku jest tutaj: http://chdk.setepontos.com/index.php/topic,255.msg2099.html#msg2099